Ankara Riskli Gebelik Takibi

Gebelik dönemi anne ve bebeğin sağlıklı bir doğum ile buluşabilmesi açısından oldukça önemlidir. Bu süreçte birtakım riskler olabildiği önlem alınmadığında hayati sonuçları söz konusu olabilmektedir. Gebelikte anne ve fetüsün sağlıklı bir şekilde süreci götürebilmesi ve de sağlıklı bir doğum ile serüvenin tamamlanması açısından takip ciddi bir önem taşımaktadır. Gebelik esnasında oluşabilecek bazı sorunların önceden tespiti yapılarak eğer mümkünse önlemi alınır. Olabilecek kötü sonuçları en aza indirerek, sağlık bir annenin sağlıklı bir bebek dünyaya getirmesi hedeflenir. Anne adaylarının durumuna göre değişkenlik gösteren risk faktörleri mevcuttur ve de bazı durumlarda riskli ve yüksek riskli gebelik söz konusu olabilmektedir. Bu anne adaylarının muhakkak uzman bir doktor tarafından takibi gerekmektedir. Bu risk faktörlerinin en çok karşılaşılanlarını sıralamak istersek:

Kalp, şeker, tansiyon, epilepsi (sara), tiroid bezi veya diğer hastalıklarından birisine sahip olan anne adayları

35 yaş üstü ya da 17 yaş altı gebe olan anne adayları,

Fazla kilolu ya da aşırı zayıf olan anne adayları,

Daha önceki gebeliklerinde ölü doğum & anomali & erken doğum & gebelik zehirlenmesi & çok sayıda doğum & sezaryen doğum yaşamış olan anne adayları,

Akraba evliliği yapan anne adayları,

Sigara & alkol & uyuşturucu vb. bağımlılıkları olan anne adayları,

Riskli & yüksek riskli gebelik süreci geçirmeleri olasılığı bulunur. Birçok gizli/açık riskin erken tespiti ve de müdahalesi mümkün. Tespit ile takip yapıldığında anne ve bebek sağlığı üzerindeki riskleri en aza indirebiliyoruz.