Histeroskopi Nedir?

Histeroskopi rahim problemlerini teşhis etmek, gerekirse tedavi etmek için kullanılır.

Histeroskop ince, ışıklı teleskop benzeri kameralı bir cihazdır. Vajinanızdan rahminizin içine ilerleyerek rahminizin görüntüsünü ekrana iletir. Tedavi için histeroskop ile birlikte görerek gerekli müdahale yapılır.

HİSTEROSKOPİ HANGİ DURUMLARDA KULLANILMAKTADIR?

Adet düzensizliği – Anormal kanamanın nedenini teşhis etmek için

Anormal kanamaya neden olan rahim içindeki miyom veya polipler alınması için

Enfeksiyon veya geçmiş cerrahi nedeniyle oluşabilecek yapışıklıkları açmak için

Tekrarlayan gebelik kayıplarının nedenini araştırmak için

Rahim içi aracın (RİA) olağan müdahalelerle çıkarılamadığında

Tüp bebek tedavisi öncesi rahim içini değerlendirmek için kullanılmaktadır.

HİSTEROSKOPİ NASIL YAPILIR?

İşlem başlamadan önce, rahatlamanıza yardımcı olacak bir ilaç verilebilir veya ağrıyı kesmek için genel veya lokal anestezik kullanılabilir. Genel anesteziniz varsa, işlem sırasında uyanık olmayacaksınız.

Histeroskopi kadın hastalıkları ve doğum uzmanının ofisinde veya hastanede yapılabilir.

Adet döneminizin bitiminde kanamasız döneminizde planlanacaktır.

Prosedürü kolaylaştırmak için sağlık uzmanınız histeroskopiden önce serviksinizi genişletebilir (açabilir). Bunun için size ilaçlar verilebilir veya özel aletler kullanılabilir.

Jinekolojik muayenede olduğu gibi hazırlık yapılır, rahim ağzı temizlenir. Histeroskop rahim ağzından nazikçe rahminize doğru hareket ettirilir. Görüntülemeyi sağlamak için rahim içi sıvı ile doldurulur. Tedavi uygulanacaksa kullanılan sıvı miktarı işlem boyunca dikkatlice kontrol edilir. Uzun işlemlerde gerekirse işlem ikinci seansa bırakılabilir.

İYİLEŞME SONRASINDA NE BEKLEMELİYİM?

İşlemden kısa bir süre sonra eve gidebilirsiniz. Genel anestezi aldıysanız, etkilerinin geçmesini beklemeniz gerekebilir.

İşlemden sonra birkaç gün hafif kramp veya biraz kanlı sulu akıntı olması normaldir. Size antibiyotik ve ağrıyı hafifletmek için ilaç verilebilir.

Kötü kokulu akıntınız, ateşiniz, titremeniz veya ağır kanamanız olursa, hemen kadın hastalıkları ve doğum uzmanız ile iletişime geçin.

HİSTEROSKOPİNİN RİSKLERİ NELERDİR?

Histeroskopi oldukça güvenli bir işlemdir.

Ancak, nadiren de olsa rahim veya serviks histeroskop tarafından delinebilir, kanama meydana gelebilir.

Çok çok nadir durumlarda histeroskopi hayatı tehdit eden sorunlara neden olabilir.